İmam-Hatipler;
tarihi birikimi ve öz medeniyet değerleriyle modern çağda kendini var etmek ve milletler muvazenesinde esaslı bir yerde
var olabilmek için milletimizin geliştirdiği özgün sivil kurumlardır. Bu özellikleriyle kadim
coğrafyamızın tarihi-kültürel derinliğini, engin medeniyet tecrübesini ve binlerce yıllık bir
maziye dayanan evrensel değerler manzumesini
gelecek nesillere ve geniş coğrafyaya taşıma potansiyeline sahip örnek
kurumlar olmaya da namzettir.
Bir açıdan
bakınca, toplumun her kesiminde mezun ve mensubu bulunan imam-Hatiplerin şahsında somutlaşan ana misyon, sadece
Türkiye'nin değil, başta gönül coğrafyamız olmak üzere bütün yeryüzünün ortak insanlık ufkunu
temsil etmektedir. Nitekim kısa sayılmayacak
geçmişinde imam-Hatipler sözde aydınlanma düşüncesinin ve batı temelli
modernleşmesinin kendini üzerine inşa
ettiği seküler dünya görüşünün dayatmacı ve ayartıcı kitle araçlarına karşı insanlığın varoluşsal güvenliğini
gerçekleştirebileceği güvenli bir liman olduğunu göstermiştir. İslami ilimler ile beşeri,
sosyal ve fen bilimlerini aynı akademik müfredat içerisinde Veren, buna ilave
olarak mesleki bilgi ve becerilerin kazandırıldığı İslami dini eğitim, sistemli
olarak yerküremizde ancak imam-Hatiplerde verilmektedir. Yüce inanç İlkelerine
bağlı, ilmi ile amil, üstün ahlak ve edeb sahibi, evrensel medeniyet
değerlerini haiz, Batı ve Doğu medeniyet birikimlerinden haberdar, insan
sevgisi ile dolu ölçülü ve dengeli dindar bir genç nesil yetiştirilmesinin de
ancak böyle bir programla mümkün olacağı izahtan varestedir.
İmam-Hatipler
ilk evrelerinde din eğitiminin yok sayıldığı ve hak eden yeri bulamadığı modern
Türkiye tarihinde teşekkül eden en önemli dini tedrisat müesseseleri iken kamu
imkânlarından eşdeğer ilgiyi görememiş, ancak hamdolsun asil milletimizin
sahiplenmesi neticesinde bugünlere kadar gelebilmiştir. İmam-Hatip okul ve
öğrenci sayısının son yıllarda her eğitim-öğretim döneminde artması, bu
okulların diğer İslam milletleri, komşu ve akraba coğrafyamız tarafından
başarılı bir eğitim modeli olarak eğitim sistemlerine adapte edilmesi
camiamızda ve milletimizde büyük bir heyecan ve coşku uyandırmaktadır. Bununla
birlikte olumlu yöndeki bu ölçek gelişmesi okullarımızın yaşadığı fiziki,
beşeri, mali, müfredat ve benzeri alanlarda birçok zorluğu ve güçlüğü de
tabiatıyla beraberinde getirmektedir.
Bu bağlamda
imam-Hatiplerin her bakımdan gelişmesi ve iyileştirilmesi ile ilgili farklı
hizmet alanlarında Türkiye'nin
birikimini temsil eden ilim Yayma Cemiyeti, ÖNDER imam-Hatip Mezunları ve Mensupları Derneği, İlim Yayma
Vakfı, Ensar Vakfı ve Türkiye Gençlik ve
Eğitime Hizmet Vakfı, uzun vadeli bir yol haritasının oluşturulabilmesi,
hedef ve stratejilerin geliştirilebilmesi,
proje ve girişimlerin eşgüdüm içerisinde etkin bir şekilde uygulanabilmesi için sivil bir platform olarak öğrenciden
öğretmene, veliden idareciye, sivilden resmiye,üniversiteden diyanete kadar
imam-Hatiplerle ilgili var olan bütün paydaşların katılabildiği ortak müzakere
ve müşavere zeminini oluşturmaya çalışmaktadır.
Biz de bu
çorbada bizimde tuzumuz
olsun anlayışından hareketle
böyle bir paylaşım
ortamının oluşmasına çalıştık.Bir
nebze faydalı olursak
hamd edecek ve
yardımlarınızı bekliyeceğiz.
Gayret bizden
Tevfik Allah’tandır.
Tarık ŞAHİN
Elçibey İmam-Hatip
Ortaokulu
Sivas
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder